Münih

2008 yılının Ramazan bayramı tatilini kardeşim ile beraber Avrupa turu yaparak geçirmeye karar verdik. Bamtur’dan aldığımız bir Orta Avrupa turu ile 9 günlük yorucu gecemiz bir cuma gecesi başladı. Aksilikler ile başladı gezimiz, kardeşimin ilk defa Avrupa’ya çıkacak olması ve vize tarihi konusunda bazı sıkıntılar oldu. Yaklaşık 6 saatlik rötar sonrası Münih’e uçtuk ancak gruptan ayrılmak zorunda kaldık, grubun geri kalanı geceyi Münih’te geçirirken biz Sabiha Gökçen’in soğuk zemininde geçirdik.

Marienplatz

Sabah Münih’teydik, havalimanından bir taksi tuttuk ve şehir merkezinde grubumzu ile buluşmaya gittik. Bugün Münih’te panaromik bir gezi yapıp yola koyulacağımız. Gezi yaptığımız yer Marienplatz.  Marienplatz Münih şehrinin kalbidir diyebiliriz. Münih’in göbeğinde belediye binasının da bulunduğu tarihi ve turistik bir meydandır.  Buraya doğru akan ana cadde trafiğe kapalıdır ve genellikle çok kalabalıktır. Biz sabah saatlerinde gittiğimiz için bu kalabalığa rastlamıyoruz ama Octoberfest zamanı olduğu için hala geceden kalmalar sokaklarda uyuyorlardı 🙂

Bu meydanda hergün 11,12 ve 17 saatlerinde toplaşan ve Rathaus’a (belediye binası) bakan turistler görürseniz şaşmayın, nedeni bu saatlerde çanlar çalmaya başlayınca yaklaşık 10 dakika süreyle binada bulunan heykelciklerin dans etmesidir. Dans dememe bakmayın, kendi hallerinde dönüyolar öyle, çok da bi numarası yok ama bi kere görün içinizde kalmasın….
Rathaus

Meydandaki sokakta sağlı sollu bir sürü alışveriş yapabilieceğiniz dükkan var, buradan hediyelik yada anı objeleri alabilirsiniz. Octoberfest zamanı giderseniz mutlaka bira bardağı almalısınız… Yollarda festival kıyafetleri ile dolaşan insanlara da rastlarsınız muhtemelen …

Kısa Münih gezimiz sonrası otobüsteki yerimizi alıp Avusturya’ya doğru yola çıkıyoruz. Bir sonraki durak Salzburg …